JOS VAIHDETTAISIIN YLIPÄÄLLIKKÖÄ.

Nykyisin kaikki asiat, vapaa-aikaa ja politiikkaa myöten käsitellään ja ratkaistaan ikävien vaihtoehtojen kautta. Saman käsittelytavan kokevat perheasiat, lainsäädäntö, vapa-aika, muutkin ihmisten väliset suhteet. Eli tapa on ihmisyhteisön perusasenne. Tapa tiedetään huonoksi, mutta vaihtoehto on melkein lailla kielletty.

Meillä on kirjoitettua pitkää historiaa mitä huono päällikkyys aiheuttaa. Myönteisiä asioita tapahtuu kun päällikkyys on palautettu oikealle taholle. Mutta nythän olemme joutuneet sellaiseen tilanteeseen että oikeasta vaihtoehdosta ei saa kellekkään puhua. Se on rajattu vain henkilökohtaiseen käyttöön, eikä kantaansa saisi julkisesti esittää. Eli kirjoitan juuri annetun ohjeen mukaisesti sanomatta asiaa suoraan, jokaisen lukijan itse arvattavaksi. Kehotan ratkaisemaan tämän arvoituksen.

Jos asia selvisi,kannattaisi vaihtoehtoa kokeilla ja mikäli se ei tuo hyviä tuloksia, vanhan päällikön luo saa varmaankin palata. Se voi jopa vaatia paluuta.

4 kommenttia artikkeliin “JOS VAIHDETTAISIIN YLIPÄÄLLIKKÖÄ.”
  1. Eero Heikkinen sanoo:

    Ylipäällikön vaihtaminen on siitä ongelmallinen, ettei monikan tiedä olevansa ylemmän tahon komennossa. Ollaan itsenäisiä ajattelijoita ja toimijoita. Mutta tosiasiassa koko systeemi perustuu itse tekemiselle, joka on tietyn ylipäällikkyyden tunnusmerkki. Itse tekemisessä on päällimmäisenä oikeassa olemisen pakko. Soppa syntyykin siitä kun kaikki ovat oikeassa, vaikka ovatkin eri mieltä.

    Kristinuskoa syytetään yhteinäiskulttuurista, suvaitsemattomuudesta. Mutta itse asiassa juuri uskontomme ei saa hyväksyntää uskonnottomuudelta. Eli tässä on vastakkainen kaksi uskontoa. Uskonnottomuus ja kristinusko. Itse asiassa kritinusko on suvaitsevaisempi. Tämä ajatus on jo uskonnon peruskirjassa sen vahvana periaattena.

    Uskonnottomuus, eri muodoissaan, on hyvin jyrkkä, kieltäen kaikki kristinuskoon liittyvän. Yhteiskuntakin on alkanut valvoa tuon periaatteen noudattamista. Sitä ei vain huomata, että yhteiskunta tuolla periaatteellaan menettää otettaan hajaannuksen kautta. Yhteiskunta menettää periaatteensa. Vankka, yhteiskuntaa kannatteleva peruslinja on hajoamassa. Eikä sitä saada lainsäädännölläkään toteutumaan, koska lainsäädännön arvostus murentuu. Hyvä tahto katoaa.

    Toisen ylipäällikön olemassaolo tunnustetaan, mutta toisen ei edes huomata toimivan keskuudessamme. Jumala on järjestyksen Jumala. Siihen järjestykseen kuuluu yhtenä merkittävänä osana mm. verojen maksaminen. Se olisi merkittävä asia koronan vaurioittamassa Euroopan talouden korjaamisessa.

  2. Eero Heikkinen sanoo:

    Meillä on kaksi suurta maailmanlaajuista ongelmaa samanaikaiset. Toiseen on kehitteillä rokote, mutta toinen on pysyvä ilmiö. Eikä vielä edes niissä lukemissa, joihin olemme suunnitelleet sen stoppaavan. Ilmastonmuutos saattaa aiheuttaa vakavia taloudellisia vaurioita, mutta myös terveytemme saattaa olla uhattuna. Ainakin mielenrauha on jo järkkymässä vaikka kuinka ongelman hallittavuutta vakuutellaan.

    Nyt tarvittaisiin näkökykyä tulevaan ja pitkälti tulavaisuuteen. Koska kumpikaan ongelma ei ole pikapuolin poistumassa. Koronan roketevaikutuskin saattaa olla vain väliaikainen, jatkuvan uusinnan tarvitseva.

    Nyt kannattaisi kokeilla toista vaihtoehtoa. Vaihtoehtoa, josta meillä vielä on tietoa. Mutta asenteemme estää sen käyttöönoton. Voi olla, että näistä ongelmista lausutut ennusteet, nimenomaan asennettamme tarkoittavat, pitävät paikkansa. Eli yritämme nykyisellä tyylillämme haparoiden selvitä tilanteesta. Itseohjautuvasti.

  3. Eero Heikkinen sanoo:

    Oikea ylipäällikkö on kuin alusta, jossa voimme tehdä onnistuneita valintoja elämän kaikilla alueilla, myös taloudessa. Omavaraisissa valinnoissa virhemarginaali kasvaa kuten sääennustuksessa, muutamassa päivässä. Vaihtoehtojen valikoima on suuri. Olemme kuin suurissa arpajaisissa,

  4. Eero Heikkinen sanoo:

    Oikea ylipäällikkyys löytyy tai oikeammin on Raamatussa. Mutta kaikki esittämäni on vain asian ytimen oheistuotetta. Ydinasia kannattaa itse selvittää.

css.php