ASIAKKAALTA ON VIETY VALTA.

NETTI, tuo yhteydenpidon huipputuote on todella hankala. Ennen riitti kun pirautti puhelimella (lankapuhelin oli hyvä) ja sanoi kuka soittaa. Asiat luistivat. Nyt pitää olla asiakastunnus, tunnistautumiset ja salasanat. Eikä tuttua paikallista henkilöä tavoita, kun on soitettava valtakunnalliseen yritysnumeroon. Tuohon yritysnumeroon voidaan vastata vaikka maailmakolkasta. Kohta, kustannusyistä vain englanniksi voi asioida.

Kustannukset, ajankäyttö ja vaiva on siirretty asiakkaalle. Yleensäkin netille ja tietojemme keräämiselle asiantuntijat vain naureskelevat. Niin kauan kuin naureskelu jatkuu, asiakkaiden rääkkäys jatkuu.

Asiantila voi olla edistyksellinen ja hieno, mutta taaksepäin palveluissa on menty. Kauanko saanee jatkua. Toivottavasti uutuuden viehätys menee piankin ohi ja asiakas alkaa vaatia asemaansa takaisin.

Ostolakko eli boikotti on varma tapa muuttaa asioita.

Kommentti artikkeliin “ASIAKKAALTA ON VIETY VALTA.”
  1. avatar Eero Heikkinen sanoo:

    Lankapuhelinta ei tarvinnut eikä voinutkaan kantaa mukanaan. Kun soitti lankanumeroon ja sieltä vastattiin, että kohdehenkilö on joko kotonaan tai työpaikalla. Vapaa aika oli nimensä veroista. Ei oltu jatkuvasti tavoitettavissa.

    Kun kännykät tulivat ja niiden perään oli kova hinku, keksi joku vääräleuka. Vain alemman luokan johto ja työntekijät kantavat kännykkää. Heidän pitää olla aina tavoitettavissa. Johto oli vapaa moisesta kanniskelusta. Kait se johtokin on nyt tavoitettavissa.

    Varsinkin autopuhelimen aikaan ajettiin jatkuvasti luuri korvalla kertomassa vastaantulijoille kuinka tärkeästä henkilöstä onkaan kysymys. Nyt tuosta tärkeydestä sakotettaisiin.

    Netti on nyt eristänyt firmat meistä tavallisista housunkuluttajista. Onko tämä nyt se uusi hienous se korvalla olevan luurin korvike tai tärkeysilmiön jatke.

    Kun varaat aikaa vaikka sairauden sattuessa, kuuntelet musiikkia ja voit valita painamalla nomeron yksi tietyn palvelun tai toisen painamalla numeroa kaksi. Automaatti latelee sulle, että soittosi on kirjautunut ja sinulle soitetaan heti kun henkilöitä vapautuu edellisestä soittamaan sinulle. Voi ollakin, että sinulle varataan vain ruutuaikaa. Näytät puhelimellesi kipeätä kantapäätäsi. Lääkäri toetaa omalta monitooriltaan, että paha on ja tarvitsee tietynlaiset tropit. Seuraavassa kehitysvaiheessa puhelin tunnusteleekin kantapäätäsi ja tekee tarkemman diaknoosin ja ehkä 3 d tulostin voiteleekin kipeän kantapääsi.

    Taas päästään tilanteeseen, että maailmakolkan voi vapaasti valita, mistä palveluja jaetaan. Puhelin kääntää vielä kertomuksesi tarvittavalle kielelle ja sinulle takaisin suomeksi lääkärin keksimät ohjeet. Näin meidät eristetään kaikesta palvelusta omalle kotisohvalle.

Jätä kommentti

css.php